影片製作義工

為體重管理計劃製作活動花絮影片

影片製作義工
Health
Community Development
Poverty

Posted about 1 year ago. Application closed.

Questions? Submit an enquiry

Project Details

What we need
  • 為此計劃剪輯短片(3-7月期間之活動花絮)
  • 計劃開始前,參與一節1小時的計劃簡介,日子時間彈性安排
  • 7月初完成短片製作,作推廣用途
  • 義工需要自備短片剪輯軟件
  • 懂 Premiere pro或其它影片製作軟件,如有短片剪輯經驗更佳
Background

醫護行者志力為貧窮弱勢減少健康不平等,因此我們的註冊營養師及物理治療師將走進社區,為劏房戶家庭開展「體重管理計劃」(此計劃)。多項研究指出貧窮人士多選擇價錢較低而高熱量易飽肚的食物,導致他們的肥胖情況較為嚴重,而肥胖是心臟病、糖尿病、腦血管病和部份癌症的元兇。此計劃特色在於「貼地」及生活化,例如營養師會帶領他們在居所附近逛街市及超市,學習如何便宜亦能食得好味健康;物理治療師會在他們居所樓下的公園設計合適運動,就算無錢無地方都可以做GYM!期待你加入我們,為此計劃義務拍攝影片,支持我們的基層醫療工作。完成服務後我們會發出感謝證書。

What we have

一節1小時計劃簡介,剪輯影片期間,會提供基本協助

Why this is important

感謝您支持我們的基層醫療工作。有興趣者請於此平台申請後將個人簡歷及過往作品(如有)電郵至 [email protected] 梁小姐收。

Project Period

23 Mar 2023 - 08 Jul 2023

Location

不限

Team Project

You’ll be working with other awesome volunteers.

Requirements

Time

10 hours in total

Skills
  • Event Photography
  • Event Support
  • Video Editing
Experience Level
  • Some experience
  • Extensive experience
Language
  • Chinese (Cantonese)

Swire Trust Go-Givers Program aims to encourage skilled volunteers to support Swire Trust NGO partners in education, marine conservation, and arts.

From now until 2025, 10 outstanding volunteers will be selected annually as the “Swire Trust Go-Givers of the Year" with special and empowering rewards. 40 volunteers who contribute the highest number of hours annually will also be recognised! Meet our previous Go-Givers here and view the rewards here.

About the Organization

Health In Action

https://www.hia.org.hk

Causes

Health
Community Development
Poverty
What we do

醫護行者於2011年成立,是香港註冊非牟利組織。我們的願景是人人健康的社會,我們深信所有人都具擁有健康的基本權利,不受種族、宗教、性別或政治因素左右。 我們致力以「服務、研究、提倡、培育」的循環模式在香港推動健康公平。我們主要服務群體包括葵青區在職低收入家庭、少數族裔和難民。醫護行者是香港社會服務聯會成員,亦獲得聯合國經濟社會理事會特殊諮詢地位。 我們希望透過提倡健康公平以達致社會公義。健康人權包括身體、精神和社交層面的健康。除了涵蓋衛生服務以外, 我們所出生、成長、工作、生活、老邁的環境與條件也息息相關, 我們稱之為「健康的社會決定因素」。 透過接觸香港的弱勢社群,我們明白要讓每一個人獲得健康,解決健康的社會決定因素攸關重要。現時,我們的服務對象在達致健康生活面臨重重困難。我們誠意邀請有志宣揚社會公義和健康的人士或及團體與我們合作並交流意見,為達致人人健康的願景而努力。

影片製作義工

10 hours in total, 4 months

Welcome to Time Auction...

...as viewed on Internet Explorer 8 or below.



Time Auction works best on modern browsers such as Chrome, Firefox, or Internet Explorer 9 and above.

Look forward to seeing you there :)