「友你童行創未來」師友

成為1-2位青少年學員的師友,每月1小時聯絡及分享個人經驗

「友你童行創未來」師友
Education
Community Development
Youth

Posted 11 months ago. Application closed.

Questions? Submit an enquiry

Project Details

What we need
  • 必須出席每年2次網上義工培訓(日子時間待定)
  • 你會成為1-2位10-18歲青少年的友師,通過2年計劃陪伴他們成長
  • 協助學生訂立自己的學習目標及實踐個人計劃,鼓勵學生規劃未來,培養正面人生觀和養成建立資產的習慣
  • 歡迎任何18歲或以上義工申請(毋需經驗,有工作經驗較佳)
Background

友師目標友師協助學生訂立自己的學習目標及實踐個人計劃,鼓勵學生規劃未來、培養正面人生觀和養成建立資產的習慣。同時,友師發揮亦師亦友的角色,與年輕人同創理想。

What we have

【友師培訓及支援】友師分享會; 與所屬團體代表定時開會,了解友師需要及促進意見交流。為所有友師提供電話、電郵、傳真、facebook 及 whatsapp 等多元化溝通及支援途徑;友師培訓課程:分三年進行內容包括:青少年成長需要、自我認識、有效溝通技巧、如何與家長建立互信關係、如何訂立個人發展計劃、理財觀念及認識社區資源等。

Project Period

10 Jun 2023 - 11 May 2025

Location

新界西/ 遙距

Team Project

You’ll be working with other awesome volunteers.

Requirements

Time

1 hour per month

Skills
  • Life Coaching
  • Youth Mentorship
  • Communication
Experience Level
  • Open to all
  • Students
  • Some experience
  • Extensive experience
Language
  • Chinese (Cantonese)

About the Organization

New Home Association Limited

https://nha.org.hk/

Causes

Education
Community Development
Youth
What we do

家園協會成立於2010年6月,服務覆蓋香港與內地,是一間致力於服務新來港、少數族裔人士及其他弱勢社群的慈善機構;提供優質及專業的一站式社會服務,推動他們積極投入和參與香港的建設,促進社區參與、推動社會共融、創建平等關愛的社會。 為配合社會的發展及需要,本協會積極拓展各項服務計劃,為新來港、少數族裔及其他弱勢社群提供社會福利服務,服務單位遍佈筲箕灣、觀塘、黃大仙、油麻地、佐敦、天水圍、葵青、上水及沙田等地區,受惠的人數及對象與日俱增。 2011年,成立全國性社會服務機構新家園社會服務中心,並在國家民政部註冊,專門為準備赴港定居的內地人士以及在內地的香港居民提供優質、專業、跨地域的一條龍社會服務。

「友你童行創未來」師友

1 hours per month, almost 2...

Welcome to Time Auction...

...as viewed on Internet Explorer 8 or below.



Time Auction works best on modern browsers such as Chrome, Firefox, or Internet Explorer 9 and above.

Look forward to seeing you there :)