義務鋼琴導師

每週於固定時間及地點教基層學童彈鋼琴

義務鋼琴導師
Poverty
Community Development
Arts & Culture

Posted 10 months ago. Application closed.

Questions? Submit an enquiry

Project Details

What we need
  • 需要每星期固定時間地點,為基層學童提供免費義務鋼琴教育 To provide free volunteer piano education for underprivileged children every week on a fixed schedule and location
  • 需要具備ABRSM八級或以上證書 Requires ABRSM Grade 8 or above certificate
  • 我們會為導師及學生配對上課地點,上課地點包括社區中心、中小學、私人琴室、教會等。我們亦會提供二手教材,供老師選用。We will provide second-hand teaching materials and match you with suitable students.
Background

我們於2011年開始為基層學童提供1對1免費義務鋼琴教育,我們機構以全義工形式運作,並沒有任何受薪員工。

What we have

我們會為導師及學生配對上課地點,上課地點包括社區中心、中小學、私人琴室、教會等。我們亦會提供二手教材,供老師選用。

Why this is important

義務導師的參與是計劃得以繼續的關鍵。我們會安排新導師見面會仔細向各位有興趣的朋友講解WeWah日常運作及解答相關問題。見面會除了能讓幹事們與導師有直接坦誠的交流外,亦能讓所有有興趣成為導師的朋友聚首一堂,互相認識,結識音樂路上志同道合的伙伴。

Project Period

01 Sep 2023 - 31 Aug 2024

Location

可議

Requirements

Time

3 hours per week

Skills
  • Teaching
  • Music
  • Piano
Experience Level
  • Open to all
  • Students
  • Some experience
  • Extensive experience
Language
  • Chinese (Cantonese)

About the Organization

WeWah音樂家

https://www.facebook.com/WeWahMusic/

Causes

Poverty
Community Development
Arts & Culture
What we do

WeWah音樂家成立於2011年,為香港第一間全義務基層鋼琴教育NGO。WeWah希望讓有經濟有困難的小朋友也可以感受到演奏音樂的樂趣,鋼琴不再是有錢人的專利。懂得教琴的社會人士也可藉此機會認識香港基層家庭及學童的實況。同時提供一個平台讓基層家庭互相認識及支持,必要時可提供協助。通過音樂活動與教授鋼琴,讓基層小朋友感受到社會對他們的關懷,也希望他們可以傳承我們的使命,為社區有需要人士演奏及「接棒」。

義務鋼琴導師

3 hours per week, 1 year

Welcome to Time Auction...

...as viewed on Internet Explorer 8 or below.



Time Auction works best on modern browsers such as Chrome, Firefox, or Internet Explorer 9 and above.

Look forward to seeing you there :)